Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Opola zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://potrzeby.opole.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Https://potrzeby.opole.pl/zgloszenie/dodaj - w zakładce "Zdjęcia/Notatki" - Brak możliwości zaznaczenia guzików "dodaj" oraz "usuń wszystkie" za pomocą skrótów klawiaturowych oraz tabulatora.
- Https://potrzeby.opole.pl/rejestracja/start - Brak możliwości odsłuchania kodu weryfikacji lub alternatywy w postaci obrazkowej weryfikacji CAPTCHA. Błąd istotny.
- Https://potrzeby.opole.pl/mapa - mapa wyświetlona w trybie "Ortofotomapa" - Zdjęcia satelitarne tworzące mapę nie posiadają alternatywnego tekstu. Błąd nieistotny.
- Https://potrzeby.opole.pl/mapa - Słaby kontrast przycisku zamknięcia "x" wyświetlania szczegółów zdarzenia na mapie. - Problem rozwiązuje zmiana trybu wyświetlania strony na "wysoki kontrast". Błąd nieistotny.
- Https://potrzeby.opole.pl/zgloszenie/lista - Brak możliwości zaznaczenia guzika "odśwież" za pomocą tabulatora. Alternatywną opcją odświeżenia strony i jej zawartości jest klawisz "F5".
Treści nieobjęte przepisami
- Multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności na podstawie art. 3 ust. 2 pkt 2 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Mapy oraz mapy interaktywne są wyłączone na podstawie art. 3 ust. 2 pkt 4 powyższej ustawy.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dawid Ozimek - mejlowo mczk@um.opole.pl lub telefonicznie 775411340.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Urząd Miasta Opola posiada procedurę przyjmowania, rejestrowania i realizacji wniosków o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej lub dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów osobom ze szczególnymi potrzebami. Więcej informacji znajdziesz tutaj
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Prezydent Miasta Opola,
- Adres: ul. Rynek 1A, 45-015 Opole,
- mejl: urzad@um.opole.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Urząd Miasta Opola udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Informacje o dostępności budynków znajdują się na stronie www.opole.pl. Szczegółowy opis dostosowania budynków Urzędu Miasta Opola.
Pies asystujący w budynkach Urzędu Miasta Opola i miejskich jednostkach organizacyjnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR)
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM)
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności
W Urzędzie Miasta Opola można korzystać z pętli indukcyjnych zlokalizowanych. Informacje o pętlach indukcyjnych znajdują się na stronie www.opole.pl.